Followers

Halaman

Dapatkan Nisvia Pada RM35


Satu-satunya alternatif kepada penghidap diebetis dan mereka yang mementingkan kesihatan.


Untuk Maklumat Lanjut KLIK DI SINI
Sebarang Pertanyaan, Sila Emel Ke:
real_4gamerz@yahoo.com

Friday, November 12, 2010

Tok Guru Nik Abdul Aziz Tiada Pengganti? Masalah Besar ini!


"Hamba betul-betul seronok, sebab apa hamba seronok, kerana masih ramai lagi insan-insan yang menyayangi tok guru Nik Aziz. Memang molek sangat insan-insan umat manusia menyayangi tok guru kerana sifat-sifat dan iman beliau, cuma jangan taksub yang amat kepada beliau, sudah.


Inilah masalah umat Melayu sebenarnya. Tokoh-tokoh yang zuhud seperti tok guru Nik Aziz seperti ditiadakan oleh insan-insan manusia kerana kita sendiri seolah-olah menyatakan tiada lagi manusia di tanah Melayu ini yang serupa atau lebih baik daripada tok guru Nik Aziz.


Jika betullah kepada sesiapa yang mengatakan tok guru perlu menjadi MB sehingga wafatnya tok guru, ini tandanya masalah besar melanda kepada jemaah Islam PAS akibat kekurangan kepimpinan yang sezuhud tok guru. Memang masalah besar.


Alangkah eloknya ada beratus-ratus insan dalam jemaah PAS yang setanding tok guru atau lebih hebat daripada beliau. Tetapi malangnya, ianya seperti ahli jemaah PAS sendiri yang membutakan mata untuk mengharap agar tiada pemimpin yang boleh menggantikan tok guru Nik Aziz. Sepatutnya kita telah dan sedang mencari pengganti seperti atau yang lebih baik daripada tok guru Nik Aziz agar jemaah PAS lebih kuat dan jitu pada masa yang mendatang.


Jangan taksub wahai kawan-kawan sekelian kepada seorang pemimpin. Kerana jika ada terdetik perasaan taksub kepada seseorang pemimpin, maka jemaah Islam itu ada masalah yang perlu dibaik pulih kerana nama pun jemaah, bukannya parti berlandas nama seorang pemimpin.


Zaman mendatang adalah zaman dimana Islam dan juga mana-mana jemaah Islam didunia ini akan dijadikan musuh utama kepada umat manusia. Kita akan dicop bermacam-macam rupa, akan cuba dihapuskan dengan berbagai kezaliman, dengan berbagai cara, dengan berbagai kaedah, dimana kaedah yang paling digemari oleh pihak kuffar ini adalah memecah-belahkan jemaah Islam.



Mengapa jemaah Islam? Kerana sifat jemaah yang beringinkan kembali empayar Khalifah Islam tertegak di muka bumi ini. Ingin melihat kembalinya pemerintahan Al-Quran dan As-Sunnah dimuka bumi ini. Bukan setakat Kelantan, bukan setakat Malaysia, tetapi diseluruh benua, di seluruh dunia, dimana ada manusia bumi dipijak, disitulah tertegaknya hukum Allah.


Oleh itu, wahai saudara-saudara se-Islam, jangan sempitkan fikiran kita hanya kepada perkara yang sempit, tetapi luaskanlah pemikiran kita, bukalah seluas-luasnya untuk menegakkan kembali Islam. Islam itu luas dan perlu diperluaskan.



Bukanlah mengatakan hamba ini bagus sangat, sebenarnya samalah juga dengan hamba, fikiran sempit, sifat malas masih menebal dalam diri hamba dan ilmu masih tunggang langgang. Oleh itu, tolonglah selamatkan juga hamba.

No comments: