Followers

Halaman

Dapatkan Nisvia Pada RM35


Satu-satunya alternatif kepada penghidap diebetis dan mereka yang mementingkan kesihatan.


Untuk Maklumat Lanjut KLIK DI SINI
Sebarang Pertanyaan, Sila Emel Ke:
real_4gamerz@yahoo.com

Saturday, November 13, 2010

Malaysia Mampu Layak

KALI terakhir Malaysia mara ke pusingan kedua acara bola sepak Sukan Asia ialah 32 tahun lalu di Bangkok sebelum dibelasah China 7-1 tetapi hari ini, skuad K Rajagobal mahu mengakhiri penantian itu apabila turun menentang pasukan Tembok Besar itu di Stadium Tianhe, jam 7 malam ini. 

Sekalipun mempunyai hanya dua pemain melebihi usia 23 tahun, selepas kehilangan Norhafiz Zamani Misbah, jurulatih kebangsaan itu tetap positif dengan kata-kata penuh motivasi terhadap pemainnya menjelang pertemuan genting dan penting itu.


PEMAIN negara  menjalani latihan di  Stadium Huagong menjelang perlawanan menentang China, hari ini.
PEMAIN negara menjalani latihan di Stadium Huagong menjelang perlawanan menentang China, hari ini.

Saya sering menasihati pemain supaya jangan bimbang, datang ke sini dan bermain sebaik mungkin. Dan saya percaya mereka akan memberi aksi terbaik apabila bertemu China nanti, katanya ketika ditemui di padang latihan Stadium Hua Gong, pagi semalam.
Sedikit melegakan Rajagobal ialah kembalinya Norshahrul Idlan Talaha, S Kunalan, S Chanturu dan Gary Steven Robbat dalam senarai pemain cergas - sekali gus memberi beberapa pilihan untuk menamakan kesebelasan utama. 

Dan lebih menceriakan adalah kelibat pertahanan tengah, Mohd Muslim Ahmad yang kian serasi mengisi kekosongan ditinggalkan Norhafiz, dan bijak mengemudi barisan pertahanan bersama-sama Mohd Fadli Mohd Shas, Asraruddin Putra Omar dan Mahalli Jasuli. 

Kita jangka tuan rumah akan lebih tertekan kerana mereka perlu menang mengembalikan kepercayaan peminat (selepas tewas kepada Jepun) dan saya berharap pemain tidak akan tertekan apabila berada dalam padang nanti, katanya. 

Mengulas kekuatan tuan rumah itu, Rajagobal berkata, berdasarkan pengamatannya, China mempunyai fizikal lebih baik dan mampu bermain secara pantas. 

No comments: